mandag 2. januar 2012

Tam Dao

Tam Dao fra franske Diptyque er en av mine absolutte favoritter. Noen har sammenlignet duften med å stikke hodet nedi en gammel kiste av dyrt tre, og jeg skjønner hva de mener. Mykt sandeltre er veldig framtredende i denne deilige komposisjonen. For meg er dette kanskje den ultimate "komfortduften", og den jeg griper etter på nytt og på nytt når jeg føler et behov for trøst og en bit ekstra trygghet. At den er den eneste av mine rundt 30 flasker som er i nærheten av å tømmes, sier vel sitt. Diptyque kaller den en unisexduft ( i likhet med svært mange av sine dufter), og denne lukter herlig på mannen min også, jeg får lyst til å sniffe på han hele tiden....Navnet har parfymen etter en nasjonalpark i Vietnam, og "nesen" som har komponert den er inspirert av barndomsminner derfra. Det absolutt eneste jeg har å utsette på den, er at den har litt for kort levetid, men så lenge den fortsatt er i produksjon,og jeg får ha den i samlingen min, fortsetter jeg gjerne å dusje meg med den igjen og igjen og igjen. Det nydelig art deco-designet er også et stort pluss.

Noter: sandeltre,rosentre, sypress og ambergris

1 kommentar: